Mladá Boleslav a Mnichovo Hradiště letos poprvé vyhlásí soutěž na provozovatele služby sdílených kol společně. V obou městech ji nyní zajišťuje společnost Nextbike. Ze soutěže má vzejít provozovatel na období od léta zřejmě na další tři roky. Od společného tendru si radnice slibují zejména lepší podmínky. ČTK to řekli mluvčí Mladé Boleslavi Šárka Charousková a za Mnichovo Hradiště Martin Weiss.
V Mnichově Hradišti za sebou mají tři sezony provozu sdílených kol, lidé je mohou využívat od března do listopadu.
„První dva roky byl trend půjčování poměrně setrvalý, loňský rok byl o něco slabší, výpůjček bylo necelých 6300, zatímco v roce 2022 téměř 7500, narostl ale počet aktivních uživatelů,“ řekl Martin Weiss. Loni podle něj město za provoz kol zaplatilo 447 700 korun, letos by to mělo být přes 490000 korun. Je ale možnost smlouvu k 15. června ukončit a potom uzavřít novou na základě společného tendru s Mladou Boleslaví, doplnil mluvčí.
V Mladé Boleslavi vyžívají lidé sdílená kola od roku 2019. Prvním provozovatelem byla společnost Rekola, od května 2020 Nextbike.
„O službu je stále větší zájem, od jara do podzimu bývá přes 20 tisíc výpůjček měsíčně, rekordní bylo loni září, kdy to bylo téměř 27 tisíc, a jako jedno z mála měst necháváme sdílená kola v provozu i přes zimu, kdy sice nepadají rekordy, ale kola jsou využívaná,“ řekla Charousková.
Stanice pro kola jsou také v Kosmonosech a Řepově. Mladá Boleslav má sdílená kola vysoutěžená na období 2021 až 2024, smlouva je do května.
„Loni bylo na provoz kol v rozpočtu 2,7 milionu korun, stále platí, že prvních 15 minut mají lidé zdarma,“ doplnila Charousková.
V Mladé Boleslavi je k dispozici 230 kol, z toho 30 elektrokol, v Mnichově Hradišti 43 kol. Na provoz přispívá také Nadační fond Škoda Auto. Už nyní je možné vrátit kolo z Mladé Boleslavi v Mnichově Hradišti a naopak.
Zdroj: zdopravy.cz