Jak se v posledních letech proměnil městský úřad

Foto: Petr Novák

Pryč jsou doby, kdy se říkalo „Zajdi si na Obvodní národní výbor, tam ti poradí…“ Současný městský úřad Mnichovo Hradiště zajišťuje služby nejen pro město jako takové, ale také pro dalších 22 obcí ve správním obvodu jeho rozšířené působnosti. Řeč je o výkonu státní správy na území větším než 212 km2, přičemž v roce 2023 zde žilo 18 558 obyvatel. Naše obec s rozšířenou působností patří k těm nejmenším v ČR a ve středních Čechách. Pro srovnání – sousední Mladá Boleslav má ve svém obvodu 98 obcí a v jejím území žije 115 318 obyvatel.

V roce 2015 bylo v organizační struktuře úřadu 61 pracovních míst, dneska jich máme 75. Servis pro správní obvod zajišťují zaměstnanci města, jejichž podstatná část je zařazena do městského úřadu Mnichovo Hradiště. Najdeme tady dva odbory řešící samosprávné činnosti města – Odbor investic a Odbor komunálního hospodářství, dále dva odbory zajišťující podpůrné činnosti – Finanční odbor a Kancelář vedoucího úřadu. Zbývající odbory – dopravy, sociálních věcí a zdravotnictví, správních činností a živnostenský úřad, životního prostředí a výstavby a územního plánování – jsou odbory vykonávající státní správu v rámci města a celého zmíněného území.

Přehled musíme doplnit organizačními složkami města – městská policie, knihovna, muzeum. Celkový počet lidí pečujících o veřejný prostor se dostává ke stovce. Náročné podmínky budování a správy městského majetku, zajišťování služeb státní správy, bezpečnosti a péče o duchovní bohatství, obsahuje v sobě řadu zákonných povinností, podmínek a úkolů, které ovlivňují výkon práce ve veřejné správě.

Za posledních deset let se úřad v čase proměňuje – nejen díky změnám ve vedení města od roku 2014, ale také vzhledem k personální obměně zaměstnanců, která začala v roce 2020. V posledních letech jsme se tak rozloučili s řadou kolegů, kteří byli spjati s úřadem a potažmo městem téměř celou svou pracovní kariéru. V loňském roce ukončilo pracovní poměr 17 osob, uvolněná pracovní místa jsme obsadili 14 novými zaměstnanci. Stále se však potýkáme s nedostatkem uchazečů, kteří mají zájem pracovat ve veřejné správě. Neustále máme vypsaná výběrová řízení a hledáme vhodné kandidáty na volné pozice. Práce na úřadě rozhodně není nudná a nezajímavá. Díky digitalizaci státních služeb může být zajímavá i pro mladé lidi, kteří mají k místu, kde žijí osobní vztah a rádi by přispěli k jeho zvelebování.

I když je nás více než sedmdesát, stále se všichni známe a potkáváme se při společné práci. Ceníme si přátelských vztahů, součinnosti s vedením města a společných zážitků. Na náš úřad si jezdí vyřizovat své záležitosti lidé ze širokého okolí, z Libereckého kraje, z Turnova, Jičína a dalších měst. Vizitkou našeho úřadu je vstřícné jednání s klienty, jejichž uznání nás těší. Proměny, kterými úřad postupně prochází, jsou nevyhnutelné, nejdůležitější jsou však stále lidé. Ti totiž dávají práci pro město obsah a klientům poskytují kvalitní služby.

Kamila Galetková, tajemnice MěÚ Mnichovo Hradiště, Kamelot č. 5/2024

 

Kategorie: 

Odběr novinek o Mnichovohradišťsku

Přihlaste se k odběru informací e-mailem, aby vám už žádná z novinek na Mnichovohradišťsku neunikla!

Go to top