Mnichovohradišťské nádraží prošlo proměnou. Správa železnic ještě dokončuje některé práce, rekonstrukce je nicméně ve finále.
„Nádraží bylo katastrofálním stavu, do budovy zatékalo, akutní zásah potřeboval celý objekt včetně bytů v druhém nadzemním podlaží, čekárny, toalety byly nakonec strženy,“ říká k investiční akci starosta Ondřej Lochman.
Budova ale není pod žádnou památkovou ochranou a funkčnost a oprava u Správy železnic převládala nad detaily architektury 30. let minulého století.
„Společně s městským architektem Janem Světlíkem jsme projektanty i vedení Správy železnic v Hradci Králové přemlouvali, aby kladli více důrazu na zachování některých významných prvků budovy. Alespoň zvenčí se tak podařilo základní charakter architektury z 30. let udržet. Obklady věže, zachování obkladů kolem oken nebo třeba ciferník jsme se Správou železnic ladili do posledního detailu tak, aby byl v duchu hodin původních,“ dodává starosta.
Mnichovohradišťský dopravní uzel se tak dočkal kompletně nového kabátu a cestující hladkého přestupu na autobus nebo vlak. Dalším krokem je dokončení pěšiny mezi terminálem a Kaštankou. Město bude usilovat i o rekonstrukci nástupišť, úpravu prostoru kolem panelové plochy vedle nádraží a úpravu stání z podélných na kolmá, aby vzniklo více parkovacích míst.
Původní podobu nádraží nebudou budoucím generacím připomínat jen staré fotografie, ale i hmotné předměty. Původní stolek před pokladnou, hodiny, cedule, lavičky a ciferník z hodin věže totiž převzalo do své péče Muzeum města Mnichovo Hradiště.
Zdroj: město Mnichovo Hradiště