Řidiči na trase z Mnichova Hradiště do Prahy se za pár let dočkají pohodlnějšího cestování na dálnici D10 mezi sjezdy na Mladou Boleslav a na Bezděčín. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) pokročilo s přípravami rozšíření tohoto úseku. Minulý týden zasmluvnilo geotechnický průzkum, který bude předcházet zpracování projektové dokumentace. Zakázku získalo za 12 milionů korun sdružení Pragoprojekt a AZ Geo, jak vyplývá z registru smluv.
Úsek kolem Mladé Boleslavi patří k nejvytíženějším úsekům na celé trase. ŘSD aktuálně počítá s tím, že stavět by se mohlo začít v roce 2026.
„Předpokládá se v souladu se zněním stavebního zákona od 1. července 2023, který pracuje již pouze se sloučeným územním a stavebním řízením, podání žádosti o společné řízení v průběhu roku 2024,“ řekl Martin Buček z týmu komunikace ŘSD.
Plány ŘSD počítají s rozšířením symetricky na obě strany dálnice se zachováním stávající osy dálnice. Lokálně může dojít k drobným posunům, v prostoru Bezděčína se zatím variantně uvažuje i s možným odsunem celého tělesa dálnice v řádu desítek metrů. Posun prověří podrobná technická studie. V blízkosti dálnice má vést i nová železniční trať nazvaná Bezděčínská spojka, která se odpojí od současné trati Mladá Boleslav – Nymburk.
V cestě rozšíření stojí dvě benzínové stanice v blízkosti sjezdu z dálnice. „U čerpacích stanic se zatím předpokládá s jejich zachováním s tím, že by byly bočně posunuty. Bude řešeno podrobně v rámci zmíněné technické studie,“ dodal Buček.
Už dříve ŘSD rozšířilo D10 mezi Mladou Boleslaví a Kosmonosy, vybudováním průpletového pruhu zde vznikl v podstatě šestipruhový úsek. Mezi Bezděčínem a Mladou Boleslaví denně projede 51 tisíc aut, jak ukazují poslední data ze sčítání dopravy.
Zdroj: zdopravy.cz