Zhruba třicítka zástupců obcí, podnikatelských subjektů v cestovním ruchu a dalších organizací se koncem června sešla na řádné valné hromadě členů Sdružení Český ráj. Byl zde mimo jiné představen manuál pro novou vizuální identitu regionu včetně nového loga.
„Akce se tentokrát konala v hostinci Zlatá hvězda ve Žďárku, který je rovněž naším členem, a my moc děkujeme za poskytnutí skvělého zázemí a pohoštění v parném odpoledni,“ říká Jitka Kořínková, ředitelka Sdružení Český ráj.
Na programu jednání byly především aktuální informace o činnosti, mezi které vedle těch propagačních a marketingových v posledních letech patří i projekt Optimalizace turistického informačního systému, díky němuž dochází k postupné obnově informačních tabulí v celém Českém ráji v jednotném grafickém stylu.
„V letošním roce jsme k těmto rozvojovým aktivitám přidali také mapování problematických míst na turistických stezkách, které provádíme ve spolupráci se Střediskem ekologické výchovy v Sedmihorkách. Výstupem by měl být seznam lokalit, kde bude třeba stezky nějakým způsobem revitalizovat,“ vysvětluje Jitka Kořínková.
Na valné hromadě byl také představen manuál pro novou vizuální identitu regionu včetně nového loga, které destinace začala oficiálně používat od července. Dosavadní logo na svůj redesign čekalo více než 30 let a jeho obměna nebyl jednoduchý úkol, který se neobešel bez emotivních diskuzí. Vytvoření nové vizuální identity si mimo jiné vyžádala příprava nové webové prezentace na doméně www.cesky-raj.info, jejíž spuštění organizace připravuje během prázdnin.
„Na tvorbě nového vizuálu jsme spolupracovali s firmou Koncepto z Brna a jeho představení je završením více než půlročního procesu, na kterém se podíleli pracovníci Koncepta, Sdružení Český ráj ale i další partneři z regionu jako například zástupci některých informačních center. Nová identita vychází z hlavních atributů regionu, které byly v rámci její tvorby definovány. Jedná se především o rozmanitost a unikátnost, udržitelnost, respekt a spolupráci. V potaz byly brány dlouhodobé cíle Sdružení i hlavní cílová skupina, kterou jsou rodiny s dětmi,“ dodala Jitka Kořínková.
Součástí nové identity tedy není pouze logo, ale také sada piktogramů symbolizující právě zmíněnou pestrost, jsou to barvy, nový styl písma a práce s fotografiemi. Vše bude do prezentace regionu a všech jeho forem postupně přecházet.
Mohlo by vás také zajímat: