Jak již jsme informovali, od 12. prosince 2021 čekají autobusovou dopravu na Mnichovohradišťsku i v přilehlém okolí výrazné změny v souvislosti s integrací do Pražské integrované dopravy (PID).
Pojďme se nyní podrobněji zaměřit na spojení Praha - Mladá Boleslav a související lokality:
- Rychlíkové spojení Mladé Boleslavi s metropolí zajistí linky 345, 412, 700, 720 a 730. Od metra Černý Most pojedou po dálnici na boleslavské autobusové nádraží v základním intervalu 20 minut, v ranní špičce v pracovní dny ve směru do Prahy bude interval poloviční, odpoledne v opačném směru se pak bude jezdit jednou za čtvrt hodiny. V okrajových částech dne se bude interval mírně prodlužovat. Dojde také k rozšíření provozních období, poslední autobus směr Mladá Boleslav, Mnichovo Hradiště a Liberec bude nově odjíždět až po půlnoci.
- Pětici rychlých linek doplní ještě linka 315, která po dálnici dojede na sjezd Tuřice, odkud pojede přes Tuřice, Benátky nad Jizerou a Brodce. Rychlé spojení do Benátek nad Jizerou zajistí ještě linka 403, která se dále vydá na Dobrovici a Dolní Bousov.
- Z Mladé Boleslavi budou všechny linky pokračovat ještě do dalších destinací:
- 315 pojede přes Kosmonosy a Bakov do Mnichova Hradiště.
- 345 pojede přes Mnichovo Hradiště a Hodkovice nad Mohelkou do Liberce. Vybrané spoje budou z Liberce pokračovat jako linky IDOL do Nového Města pod Smrkem, Frýdlantu nebo Świeradówa Zdróje.
- 412 pojede přes Sobotku do Jičína.
- 700 pojede přes Turnov do Tanvaldu a Harrachova.
- 720 pojede přes Turnov do Semil, Vysokého nad Jizerou a Rokytnice nad Jizerou.
- 730 pojede přes Turnov do Jilemnice a Horních Míseček.
- Část spojů linek 345 a 412 bude z Mladé Boleslavi pokračovat pod číslem 737 do Bělé pod Bezdězem, linka 315 pak bude mít na své trase několik přestupních uzlů, kde na sebe budou spoje různých směrů vyčkávat.
- Základní jízdenka z Mladé Boleslavi do Prahy bude stát s „pražskou Lítačkou“ 70 korun, bez Lítačky se do centra Prahy na jednu jízdenku dostanete za 110 korun. Zaplatit budete moci jak hotově, tak platební kartou.
- Na „pražské“ linky budou vypravovány primárně kapacitní kloubové nebo třínápravové autobusy, standardem by měla být i klimatizace a nezanedbatelná část autobusů bude také nízkopodlažní, což jistě ocení maminky s kočárky nebo hůře pohybliví cestující.
V příštím článku se budeme věnovat změnám dalších linek na Mnichovohradišťsku.
Níže přinášíme schéma dopravního spojení z Prahy směrem na Mladou Boleslav a mapky přestupních uzlů Mnichovo Hradiště, náměstí a Mnichovo Hradiště, dopravní terminál:
Zdroje a podrobnější informace: