Město Mnichovo Hradiště má v hledáčku dlouhodobě několik lokalit, ve kterých se řidiči nechávají unést a šlapou na plyn více, než je zdrávo. Na čtyřech takových místech probíhal na podzim monitoring dopravy, který přinesl několik zásadních zjištění. Na jejich základě hodlá město ještě letos instalovat tři úsekové radary.
Monitoring probíhal v Turnovské a Jiráskově ulici, ve Veselé, ale neomezoval se pouze na území města – měření probíhalo také na jednom místě v Kněžmostu, který je součástí ORP Mnichovo Hradiště. Primárním údajem, který město sledovalo, byla rychlost projíždějících automobilů, důležitá jsou však rovněž získaná data týkající se objemu dopravy. Na základě výsledků se záměr instalovat radary ukázal jako jednoznačně žádoucí.
V rámci sledovaných dopravních tepen má nejvyšší míru překračování maximální povolené rychlosti Turnovská ulice. Pouhých 17,5 % řidičů jedoucích směrem do centra tudy projíždělo předpisovou rychlostí, 56,7 % po této komunikaci uhánělo do města více než šedesátkou. Pětačtyřicet řidičů se však nespokojilo ani se stovkou. V opačném směru je již bilance lepší, předpisově tudy projíždělo 42,7 % řidičů.
K významnému překračování povolené rychlosti dochází rovněž ve Veselé ve směru na Bakov nad Jizerou (25,5 % řidičů jede více než 60 km/h) a v Kněžmostu ve směru na Mnichovo Hradiště (22,1 % řidičů jede více než 60 km/h). Celkově na sledovaných úsecích překračoval rychlost o více než 10 km/h každý pátý řidič.
Pozoruhodné jsou rovněž objemy dopravy na jednotlivých úsecích. Jiráskovou ulicí projelo během týdenního měření v obou směrech dohromady přes 40 tisíc automobilů, také ve Veselé a v Kněžmostu se však týdenní průjezdy v každém směru blížily k 20tisícové hranici.
„Na základě výsledků měření se vedení města rozhodlo pro realizaci pilotního projektu, jenž počítá s umístěním tří úsekových radarů na území ORP Mnichovo Hradiště. Pokud vše půjde dobře, radary by ve druhé polovině letošního roku mohly být v provozu,“ soudí místostarosta Jan Mareš.