V červenci se sloučí ČSAD Liberec a Autobusy LK do jedné společnosti

Ilustrační foto: Petr Novák

Radní Libereckého kraje minulý týden schválili pokračování fúze dvou krajských společností Autobusy LK a ČSAD Liberec. Sloučená společnost bude pokračovat v činnosti pod tradičním názvem ČSAD Liberec a bude i nadále zajišťovat dopravu ve velké části Libereckého kraje a částečně i přilehlých regionech, včetně části linek na Mnichovohradišťsku. Fúze bude mít právní účinky od 1. července letošního roku.

„Tímto krokem chceme zjednodušit fungování společnosti, podobně jako tomu je třeba v případě Silnic LK. To znamená, že valná hromada bude Rada Libereckého kraje a řízení společnosti ČSAD Liberec bude více přímé a jednodušší než v současné době,“ uvedl Jan Sviták, náměstek hejtmana pro resort dopravy.

„Fúzi společností Autobusy LK a ČSAD Liberec jsme vybrali jako nejvýhodnější z pěti variant, a to na základě analýzy od advokátní kanceláře HAVEL & PARTNERS,“ doplňuje Jan Sviták.

Společnost Autobusy LK, s.r.o. zanikne a veškeré její jmění přejde na nástupnickou společnost ČSAD Liberec, a.s. Společnost Autocentrum Nord, a.s. pak bude dceřinou společností ČSAD Liberec, a.s.

Původně měl kraj v plánu sloučit obě krajské společnosti už k 1. červenci 2024, auditorská společnost však doporučila fúzi posunout do vyřešení dlouhodobé koncepce financování autobusové dopravy, které bylo v loňském roce značně nejisté i s ohledem na zrušení systému nejnižších úrovní zaručených mezd podle nařízení vlády č. 567/2006 Sb.

„Na konci ledna letošního roku jsme po dohodě se všemi dopravci podepsali dodatky smluv o veřejných službách v přepravě cestujících ve veřejné linkové dopravě a tím jsme zajistili stabilní financovaní pro období 2025+. Fúzi tak nyní již nic nebrání,“ doplnil Jan Sviták.  

Společnost Autobusy LK založil Liberecký kraj v roce 2018. Jeho cílem bylo mít vlastního tzv. vnitřního dopravce. Přímému odkupu akcií ČSAD Liberec od soukromého vlastníka tehdy zabránil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Kraj proto prostřednictvím firmy v říjnu 2018 odkoupil majoritní podíl akcií v dopravní společnosti ČSAD Liberec a servisní firmě Autocentrum Nord od Liberecké automobilové dopravy (LIAD). Tehdy se jednalo o necelých 86 procent akcií obou společností za 10,673 milionu korun.

„Chtěli jsme zajistit alespoň na části území kraje autobusovou dopravu vlastními silami a mít pod kontrolou financování veřejné dopravy,“ uzavřel Sviták.

Na Mnichovohradišťsku v současné době zajišťuje společnost ČSAD Liberec provoz na lince 721 (Český Dub – Všelibice, Vrtky – Mnichovo Hradiště) a část spojů na linkách 345 (Praha, Černý Most – Mladá Boleslav – Hodkovice nad Mohelkou – Liberec),  427 (Mimoň – Ralsko – Mnichovo Hradiště – Mladá Boleslav) a 722 (Český Dub – Hlavice – Mnichovo Hradiště).

Odběr novinek o Mnichovohradišťsku

Přihlaste se k odběru informací e-mailem, aby vám už žádná z novinek na Mnichovohradišťsku neunikla!

Go to top