Územní pracoviště finančního úřadu v Mnichově Hradišti je již od července minulostí. Finanční správa k 15. listopadu zrušila i jeho datovou schránku, a to spolu s dalšími desítkami v létě zaniklých pracovišť. Končí tak přechodné období, ve kterém bylo možné doručovat daňová přiznání a další podání i na adresu zrušených pracovišť. Od středy 15. listopadu tak již datové schránky zrušených poboček nejsou dostupné ani dohledatelné podle ID.
Veřejnost a podnikatelé by si měli ověřit, zda komunikují se svým finančním úřadem prostřednictvím správné datové schránky.
„Rádi bychom požádali, aby si všichni občané, podnikatelé i zástupci firem, kteří spadali pod zrušená pracoviště finančního úřadu a komunikovali se svým správcem daně elektronicky, zkontrolovali používané ID datové schránky. Ze statistik víme, že nemalá část poplatníků stále posílá svá podání na staré adresy. Na webu finanční správy je u každého ze zrušených územních pracovišť uvedeno, které pracoviště převzalo jeho agendu, včetně nového ID datové schránky,“ vysvětluje generální ředitelka finanční správy Simona Hornochová.
„Obzvláště by si měly dát pozor firmy a přenastavit své mzdové a účetní systémy, ve kterých mohou mít automaticky přednastavené ID datových schránek zrušených pracovišť,“ dodává Simona Hornochová
Agendu za zaniklé pracoviště finančního úřadu v Mnichově Hradišti přebírá pobočka v Mladé Boleslavi.
ID datových schránek a další aktuální kontakty územních pracovišť finančních úřadů naleznete na webových stránkách finanční správy.