Podzim předává svou vládu zimě a my se podíváme, co se nám v posledních měsících urodilo v projektu MAP IV Mnichovohradišťsko, který je zaměřený na podporu vzdělávání. Kromě klasických schůzek pracovních skupin pro rovné příležitosti či podporu moderních didaktických metod se sešli i členové školních poradenských pracovišť.
V pondělí 2. září se mohli zájemci při představování mnichovohradišťských kroužků inspirovat a vybrat ten nejvhodnější. Ve středu 18. září k nám zavítal aktivní učitel Lukáš Javorek s kooperativním učením a s příklady finanční gramotnosti. Rozvíjení čtenářské gramotnosti jsme se věnovali 24. září (Jak rozvíjet čtenářské strategie od MŠ po druhý stupeň ZŠ). První říjnový den patřil knihám – na akci Knihovna školám v Městské knihovně v Mnichově Hradišti představila Kateřina Vítová knižní novinky a zajímavé tituly pro první i druhý stupeň ZŠ.
Na podzim se rozjely i žákovské komunitní projekty: s podporou MAPu si žáci plánují a realizují během podzimu své akce na MŠ a ZŠ Jivina, ZŠ a MŠ Klášter Hradiště nad Jizerou a na 2. ZŠ Studentská Mnichovo Hradiště. V prosinci je čeká reflexe jejich práce a společné dopoledne, na kterém si žáci navzájem své projekty představí.
Po roce se opět viděli členové žákovských samospráv. Tentokrát přijali pozvání starosty Mnichova Hradiště Jiřího Plíhala a zavítali na zdejší městský úřad. Žáci ze ZŠ Studentská, ZŠ Sokolovská a z Gymnázia Mnichovo Hradiště se setkali se zastupiteli města. Tématem setkání bylo zapojování mladých lidí do chodu města, hledání možností, jak se vyjadřovat k tomu, co se mladých lidí týká, čeho se mohou účastnit.
S Jaroslavou Budíkovou se někteří pedagogové věnovali tématu ADHD ve škole a školní družině, na setkání malotřídek nás Martin Medlík provedl tím, jak může vypadat minimální preventivní program na základní škole. Na začátku listopadu jsme vyrazili na ZŠ Nehvizdy za tématem spolupráce asistenta pedagoga a učitele. V rámci dne stráveného v Nehvizdech jsme absolvovali náslechy v hodinách, velmi plodná byla odpolední diskuse vycházející z témat přítomných. Místně zakotvenému učení – sdílení zkušeností a příkladům dobré praxe jsme se věnovali na konferenci v Horním Maršově (mapování místa, spolupráce školy a obce, využití muzeí či neziskových organizací při posilování vztahu k místu, hledání regionální identity).
Druhá polovina listopadu patřila setkání mateřských škol (Orffovy nástroje), čtenářským dílnám v Knihovně Kněžmost, diskusi o odkladech s Michalem Černým z MŠMT či akci pro rodiče: Jak využívat AI při domácí přípravě dětí – o tom všem zase příště.
A na co se můžete těšit v prosinci a v měsících následujících? V pondělí 9. prosince budeme tvořit – čeká nás Tvůrčí psaní s Ninou Rutovou, na Tři krále budeme počítat (Matematická pregramotnost s Michaelou Kaslovu) a ve čtvrtek 9. ledna 2025 zkusíme pochopit, proč na jednu situaci reagují různí lidé odlišně a jak tato jednání souvisejí s typem osobnosti (Typologie osobnosti s Dagmar Mega). Tolik malá pozvánka na nadcházející týdny.
Na pestrý program se může těšit i v roce 2025. Více informací naleznete na našem webu a facebooku.
Za celý MAP IV Mnichovohradišťsko přejeme dobrý nový rok 2025!
Iva Štrojsová, MAP IV Mnichovohradišťsko