Chystá se rozšíření D10, na okraji Prahy by mělo být až 12 pruhů

Nový most na D0 přes Chlumeckou. Zdroj: ŘSD
Mapa rozšíření D0 a D10. Zdroj: ŘSD

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) upravilo své plány na rozšíření dálnice D10 na prvních kilometrech od křižovatky Chlumecká po Radonice. O získání povolení na vybudování šestipruhové komunikace se pokusilo již v roce 2019, po konzultacích s Ministerstvem životního prostředí ale nakonec dokumentaci stáhlo a připravilo kompletně novou.

Nové oznámení ŘSD zaslalo minulý týden do registru oznámení EIA, zpracovatelem byla společnost Pudis. Největší úpravy se podle dokumentace týkají křižovatky Chlumecká. Veškeré podrobnosti jsou také v informačním letáku stavby.

Mapa rozšíření D0 a D10. Zdroj: ŘSD
Mapa rozšíření D0 a D10. Zdroj: ŘSD

ŘSD mezi křižovatkou Chlumecká a Satalice navrhuje rozšíření na 34 metrů širokou dálnici a navýšení počtu jízdních pruhů ze tří na pět na prvních 300 metrech, pak na čtyři. V opačném směru od Satalic dojde k rozšíření ze tří na sedm jízdních pruhů (část na šest a čtyři).
Již dnes jde o jedno z nejvytíženějších míst české dálniční sítě. ŘSD odhaduje, že zde v roce 2030 bude jezdit denně 113 tisíc aut. Půjde o součást Pražského okruhu, který by v té době měl být podle ideálního scénáře již dokončený. ŘSD s rozšiřováním D10 počítá na rok 2029–2030, náklady aktuálně odhaduje na 1,1 miliardy korun.

Kvůli rozšíření dálnice dojde také k vybudování nového železničního mostu na trati z Prahy do Lysé nad Labem, který bude odpovídat nové šířce dálnice.

Jedním z důvodů rozšiřování D10 v tomto úseku je i pravidelná tvorba kolon ve směru od Satalic do Horních Počernic, kde za poslední roky výrazně narostl provoz. Až ke křižovatce Radonice mají být v každém směru tři pruhy.

Velkou proměnou má projít o samotná křižovatka Radonice, kde vznikne nová okružní křižovatka (včetně vybudování nových bypassů). Tříramenná okružní křižovatka bude mít bypass pro směr do ulice Ve Žlíbku – Praha. Na jižní straně ŘSD navrhlo průsečnou křižovatku řízenou semafory. U této křižovatky navrhuje bypass ve směru ulice Ve Žlíbku – Mladá Boleslav (D10) a bypass ve směru D10 – ulice Ve Žlíbku. Z důvodu tvorby kolon na stávající sjezdové větvi ze směru od MÚK Satalice je nově na větvi navrženo řazení se dvěma pruhy přímo ve směru ulice Do Čertous a jedním pruhem pro levé odbočení do ulice Ve Žlíbku.

ŘSD postupně počítá i s rozšířením dálnice D10 na šest pruhů až do Mladé Boleslavi.

Zdroj: zdopravy.cz

Mohlo by vás také zajímat:

Kategorie: 

Odběr novinek o Mnichovohradišťsku

Přihlaste se k odběru informací e-mailem, aby vám už žádná z novinek na Mnichovohradišťsku neunikla!

Go to top